Petiție online

Prin petiție, în sensul Codul administrativ al Republicii Moldova, nr. 116/2018, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

Potrivit art.75 alin. (1) din Codul administrativ, petiţia conţine următoarele elemente:

  • numele şi prenumele sau denumirea petiţionarului;
  • domiciliul sau sediul petiţionarului şi adresa de poştă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
  • denumirea autorităţii publice;
  • obiectul petiţiei şi motivarea acesteia;
  • semnătura petiţionarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiţiei transmise în formă electronica semnătura electronică.

Dacă petiţia nu corespunde cerinţelor prevăzute la art.75 alin. (1) lit.c)–e) din Codul administrativ, solicitantului i se indică asupra neajunsurilor şi i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în care petiţionarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiţia nu se examinează. 
 
Dacă petiția ține de competența altei autorități publice, originalul petiției se expediază autorității publice competente în termen de cinci zile lucrătoare de la data înregistrării petiției, fapt despre care petiționarul este informat.

Petiţiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poştale sau electronice a petiţionarului nu se examinează.

Dacă după expedierea răspunsului se depune o nouă petiţie de acelaşi petiţionar, cu acelaşi obiect, aceasta nu se examinează şi se conexează la dosarul iniţial.

Petiţiile se examinează în termen de 30 de zile, iar din motive justificate legate de complexitatea obiectului procedurii administrative, termenul general poate fi prelungit cu cel mult 15 zile. Această prelungire are efect doar dacă este comunicată în scris participanților la procedura administrativă în termen de 30 de zile, împreună cu motivele prelungirii.

Petiționarul, care nu a primit un răspuns în termenul stabilit de lege, poate verifica statutul petiției, apelând la numărul de telefon 022 852 450, Secția Cancelarie.

Cetățenii pot depune o petiție prin una dintre următoarele modalități:

  •           Electronic, la adresele [email protected] sau completând formularul de mai jos

  •           Fizic sau prin poștă, la adresa str. Nicolae Testemițanu 30, MD-2025, mun. Chișinău

  •           Telefonic, la numărul de telefon 022 852 303

Petiție online

Prin prezenta declar că am luat la cunoștință că informațiile din cererea depusă și din actele anexate la această vor fi preluate de IMSP Institutul Oncologic pentru îndeplinirea atribuțiilor legate ale instituției, cu respectarea prevederilor Nr. 133/2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.